Formandens beretning den 28. april 2010.           
 
De seneste 12 mdr. har som tidligere budt på mange opgaver i vores forening, og jeg vil i min beretning informere om det meste som er hændt, men via vores gode hjemmeside har bestyrelsesref. jo givet rig mulighed for at følge de opgaver som er i gang, og de som er løst.
 
Pulterrum: 
Renovering af vores teknik rum/pulterrum har fyldt meget, men i dag har i set resultatet som jeg synes er blevet godt. Det er nok blevet en smule dyrere end ventet, og årsagen hertil er at kommunen hen ad vejen hele tiden stillede nye sikkerhedskrav, som vi måtte indfri.
Nu kan vi i nærmeste fremtid tilbyde alle beboere et pulterrum, og forhåbentlig ved at nedlægge enkelte af de gl. pulterrum, skabe bedre plads til cykler, især i området ved opg. H. 
Det bliver i øvrigt spændende at følge farverne på den nye tagbelægning på pulterrummet og garagetaget.
 
Nytårsskyts:                                                         
I forbindelse med nytåret 2008, skete der en mindre skade på vores nye belægning på den øvre terrasse ved opg. D og E, derfor besluttede bestyrelsen at der fremover ikke må affyres nytårsskyts på de øvre terrasser, og vi er meget glade for at det blev respekteret.
 
Storskrald:
Ved sidste generalforsamling blev det besluttet at bestyrelsen skulle gøre en ekstra indsats for at undgå storskrald i midterporten uden for afhentningstiden, og med Portnerens hjælp er det stort  set lykkedes.
Det er dog stadigvæk et stort ønske at beboerne respekterer tiden for storskrald, således at Portneren frigøres for fjernelse at affaldet, som reelt er beboernes egen opgave. Affald som skal i skakten skal i plastposer med knude, der må ikke nedkastes løse ting som Pizzabakker mælkekartoner, persienner, puder, Lademanns leksikon i 19 bind m.m., bestyrelsen opfordrer alle beboere til at respektere dette. Det er både et hygiejne spørgsmål, og et hensyn til vores Portner, som dagligt skal efterse at spandene ikke overfyldes.   

                                                                  
Nye tagrender/eftersyn af tagbelægning bygn. M:
Da vinterens kulde havde sluppet sit tag og foråret kunne mærkes, fik vi udskiftet tagrender i bygning M, ligesom taget blev efterset. Der var ingen skader på taget.
Der er også udskiftet linoleum i gang og rullestue i bygn. M.
 
Legionella:
For at sikre mindst mulig legionella bakterier i vores varmvand til forbrug, fortsætter vi med vandgymnastik og prøver.
Manfred vil løbende sikre der foretages prøver, og resultaterne vil kunne ses på hjemmesiden.
  
Trappevask:
Fra 1. maj overgår trappevask til et firma som hedder Aros – vi kender firmaet via All- Remove, som sikrer at vi ikke har graffiti på vores ydermure.
Det er ikke fordi vi har været utilfreds med ISS, men vi får opgaven løst for ca. 30.000,00 kr. mindre, hvilket bestyrelsen ikke fandt, skulle være uprøvet.
 
Nye Postkasser:                                                       
Postkasser i alle opgange er nu installeret, og Peter Bech-Jensen har via info sikret en ensartet opsætning af diverse mærkater på postkasserne.
 
Energirapport:                                                        
Vi har nu modtaget den lovpligtige energirapport, og den er lagt på vores Hjemmeside.
 
APV (Arbejds- Plads Vurdering):                         
Jens Friis har i samarbejde med Jørgen Hansen (vores tidl. portner) udarbejdet en APV for Portner i Klintegaarden.
 
Ny Portner:                                                             
Jørgen Hansen valgte i slutningen af januar at sige op, og vi har nu ansat Peter Bækgaard Jensen som ny Portner, han er startet pr. 1. april, men info herom har i sikkert allerede læst på vores Hjemmeside. Peter har i øvrigt som den første Portner i min tid i bestyrelsen, sagt ja til at deltage på generalforsamlingen, hvilket jeg syntes er en god ide.
 
Reparation af murværk i garageanlæg:             
Frosten har forårsaget nogle betonafskaldninger i garageanlægget. Det er nu repareret.
  
Vedr. Administrator:                                             
Bestyrelsen finder at ordningen med Mogens Jensen som administrator og med Kirsten Sørensen (F tech ApS) som dygtig kontorassistent, virker godt, og bestyrelsen vil gerne fortsætte med ordningen, men vi tager fortsat et år af gangen.
 
Det Grønne Hold:
Også i år skal der lyde en stor tak til Grethe Teglborg og Sonja Lybæk for det arbejde der gøres for at vores kummer og bede er smukke at se på.
 
Det er også Grethe som er årsag til at vores borde er blevet malet, hun syntes de så slidte ud hvilket var til at få øje på, og i samarbejde med Peter Bech-Jensen blev opgaven udført. Skulle andre have gode ideer, er de velkommen til at lade dem tilflyde bestyrelsen.
 
Bibliotek:
Tak også til Dorthe Drescher som til stadighed sikrer der hele tiden er styr på Klintegaardens bibliotek.
 
Hjemmesiden:
Ove Nyrnberg skal også have en stor tak for at sikre at vi hele tiden har en velfungerende Hjemmeside, som er opdateret og nem at finde rundt i. Ove har som forsøg lettet adgangen til hjemmesiden ved at der i dag ikke skal anvendes adgangskode.
 
Sluttelig vil jeg takke alle i bestyrelsen for den store indsats hver enkelt har ydet igennem året.
 
Bjarne Ravn april 2010
 

 
Lav din egen hjemmeside med mono.net